15 kwietnia 2014 r.
Zarys fabuły gry:
Jest rok 1942. Koniec lata. Na ulicach okupowanej przez Niemców Warszawy panuje terror. Polskie Państwo Podziemne rozbudowuje swoje struktury i prowadzi szeroką działalność konspiracyjną.
W getcie warszawskim tysiące Żydów żyją w niewyobrażalnym stłoczeniu, w nędzy, otrzymując głodowe racje żywnościowe. Trwa akcja likwidacji getta i wywózek głównie do Treblinki. Karskiemu zostaje powierzona kolejna ważna misja – ma osobiście przekazać na Zachód informacje o funkcjonowaniu państwa podziemnego oraz sytuacji Żydów w okupowanej Polsce. Gracze wcielą się w postać Jana Karskiego - emisariusza Polskiego Państwa Podziemnego. Poruszając się w przestrzeni miejskiej i rozwiązując różnorodne zadania będą zdobywali informacje dotyczące Polskiego Państwa Podziemnego i sytuacji ludności żydowskiej.
Fabuła gry wykorzystuje fragmenty „Tajnego Państwa” Jana Karskiego.
Zasady gry:
- Gra skierowana jest do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
- Gracze startują w 4-5 osobowych zespołach.
- Każdy zespół powinien mieć naładowany smartfon lub tablet z dostępem do Internetu – gra wykorzystuje technologię mobilnych stron internetowych
Start gry: 9.00, 10.00, 11.00, 12.00, 13.00, 14.00, 15.00
Teren gry: Śródmieście i Muranów
Orientacyjny czas gry: 1.5 – 2.5 godziny.
Zapisy:
Dział Edukacyjny Muzeum Historii Polski 22 211 90 47 oferta.edu@muzhp.pl
Dla najlepszych zespołów przewidziane są nagrody rzeczowe (m.in. książki i gry planszowe).