We współpracy z dyrektorami, na podstawie danych z arkuszy organizacji i dzienników elektronicznych tworzymy konta nauczycieli i uczniów oraz zakładamy zespoły w aplikacji MS Teams
i konfigurujemy ustawienia kolejnych programów. Nauczyciele i uczniowie otrzymają loginy i hasła od swoich dyrektorów, zazwyczaj poprzez dziennik elektroniczny. Po otrzymaniu hasła należy się zalogować na https://www.office.com.
Nauczyciele wpisują otrzymany login i domenę @eduwarszawa.pl, np: JNowak@eduwarszawa.pl,
a uczniowie JNowak@uczen.eduwarszawa.pl
System poprosi o nadanie nowego hasła.
UWAGA! Hasło musi mieć m.in. 12 znaków, w tym dużą i małą literę oraz cyfrę Nie jest wymagana okresowa zmiana hasła, więc zalecamy hasła frazowe.
Nie wiesz co to jest hasło frazowe? - sprawdź informacje poniżej lub poszukaj w Internecie.
Żeby stworzyć hasło frazowe wystarczy wybrać minimum dwa wyrazy, które kojarzą nam się z jakimś przeżyciem, np. z ulubioną potrawą, przygodą z dzieciństwa, drogą z domu do szkoły/pracy. Dla przykładu weźmiemy "metro warzywniak Tomek", bo jak jadę do szkoły do najpierw jadę metrem, potem skręcam przy warzywniaku i tam zazwyczaj spotykam się z moim kolegą z klasy Tomkiem. Zamiast spacji rozdzielmy je cyfrą, np. “metro5warzywniak5Tomek“. Mamy już dużą literę, a znak specjalny? Damy radę: "%metro5warzywniak5Tomek()". Tak otrzymaliśmy długie i bezpieczne hasło, które łatwo zapamiętać.
Oczywiście nie należy korzystać z tego przykładu, tylko wymyślić własny.
Po zalogowaniu otrzymasz dostęp do aplikacji online Office 365. Z czasem będzie wymagane logowanie dwuskładnikowe/dwuetapowe - oznacza to, że aplikacja będzie wymagać podania np. numeru telefonu, na który będzie przychodził SMS z kodem weryfikacyjnym. Jeżeli zapomnisz hasła, skontaktuj się ze swoim szkolnym administratorem Eduwarszawy.pl. Jeżeli nie wiesz kto nim jest, zapytaj np. w sekretariacie.
Jesteśmy w trakcie wdrażania rozwiązań, więc szczegóły mogą się trochę zmienić, o czym będziemy na bieżąco informować.