Formularz wyszukiwania

Miasto Stoleczne Warszawa

Dziesiatki miejsc na poranne spacery

Raport z projektu badawczego nt. realizacji programu WARS i SAWA

  • Powiększ
  • Zwykły
  • Pomniejsz
Bookmark and Share
opublikowany: wtorek, 27 lutego, 2018 - 13:05
Badanie zrealizowano pod kierunkiem dr Joanny Łukasiewicz-Wieleby, APS, Warszawa 2018

Dr Joanna Łukasiewicz-Wielba, kontynuując prace badawcze poświęcone programowi WARS i SAWA, zaprosiła studentki Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, ze specjalności pedagogika szkolna i pedagogika zdolności, do aktywnego włączenia się w poznawanie możliwości i ograniczeń związanych z realizacją programu.

Badania zostały przeprowadzone w okresie od listopada 2017 r. do stycznia 2018 r. w 11 szkołach z warszawskiej sieci szkół wspierających uzdolnionych.   

W raporcie autorki zwróciły uwagę na unikalność w skali kraju Warszawskiego Systemu Wspierania Uzdolnionych, którego kluczowym elementem jest program WARS i SAWA - dotyczącą nie tylko faktu, że System powstał jako jeden z pierwszych, lecz także ze względu na trwałość, liczbę szkół, która realizuje swoje własne szkolne programy wspierania uzdolnionych, oryginalne, niespotykane nigdzie indziej rozwiązania organizacyjne oraz elastyczność i dopasowywanie ram systemu do potrzeb kulturowych, społecznych i edukacyjnych.
Zgodnie z analizą, w badanych szkołach program istnieje nie tylko w dokumentach, lecz faktycznie jest realizowany, przy zaangażowaniu społeczności szkolnej oraz wykorzystaniu możliwości  środowiska lokalnego.

Zapraszamy do zapoznania się z interesującymi wnioskami (raport w plikach do pobrania).

Pliki do pobrania: 

ZałącznikWielkość
PDF icon Raport681.14 KB