Formularz wyszukiwania

Miasto Stoleczne Warszawa

Dziesiatki miejsc na poranne spacery

Jesień z „Pozytywną Uwagą"

  • Powiększ
  • Zwykły
  • Pomniejsz
Bookmark and Share
opublikowany: piątek, 30 października, 2020 - 15:21
zaktualizowany: wtorek, 3 listopada, 2020 - 11:40
Pomysłodawczynią projektu jest mama ucznia warszawskiej szkoły na Targówku, której udało się pozyskać do współpracy szkolną społeczność. Warszawska akcja, którą zapoczątkowano w 2019 r. szybko zyskała uznanie nauczycieli, rodziców i uczniów, a przy okazji zamieniła się w ogólnopolską.

Dziś ta ciekawa inicjatywa nabrała nowego wymiaru. Czas zdalnej edukacji pokazał nam, że musimy zmieniać stare przyzwyczajenia dotyczące sposobów oceniania szkolnych aktywności.  

W przeprowadzonej przez Biuro Edukacji w czerwcu br. ankiecie „Edukacja zdalna - opinie warszawskich dyrektorów i nauczycieli” (http://edukacja.warszawa.pl/sites/edukacja/files/eduwarszawapl/22366/attachments/skrot-ankieta-zdalne.pdf ) znalazły się informacje dotyczące zmiany perspektywy postrzegania potencjału uczniów. Nauczyciele wśród korzyści płynących ze zdalnej nauki wymienili m.in. „poprawę relacji uczeń – nauczyciel poprzez indywidualny kontakt” i „dostosowanie wymagań do możliwości poszczególnych uczniów”.

Projekt „Pozytywna Uwaga” w II edycji programu inicjatorzy obudowali w przydatne dla nauczycieli
i wychowawców narzędzia. Może to być cennym uzupełnieniem praktyki wielu nauczycieli, którzy od lat potrafią odnieść się do możliwości uczniów i zachętą dla tych, chcących wzbogacić swój warsztat pracy o inne, mniej konwencjonalne metody pracy.  Szkoły, które brały udział w takich warszawskich projektach jak np. WARS i SAWA, Szkoła z pomysłem, Warszawska Nagroda Wychowawcza imienia Janusza Korczaka, z pewnością rozpoznają znane im klimaty.  

W załącznikach znajdują się materiały informacyjne o II edycji „Pozytywnej Uwagi” i o tym jak dołączyć do projektu.

Pliki do pobrania: